Saturday 12 May 2012

REDWOK TIME.!!!

Assalamualaikum..hari ni aku secara rasminya dah habis final exam untuk semester 2 ni. Macam exam - exam sebelum ni, setiap kali habis exam mesti ada 'sambutan' tak kira la kecil atau besar yang aku buat dengan kawan. Tapi untuk exam kali ni agak besar la bagi aku. Atas idea bernas sahabat aku, Nasrul Pehimi, aku dengan kawan-kawan dalam 7 orang pergi ke REDWOK!!

Untuk siapa-siapa yang tak taw, Redwok ni kedai makanan steambot dekat seksyen 7 Bandar Baru Bangi (depan rumah aku). Konsep dia buffet. So, datang bayar RM28 satu kepala dan anda dibenarkan melampias nafsu makan anda sampai kedai tutup! Makanan kat kedai ni kebanyakannya seafood. Ada ketam, kepah, fish ball. Ada juga makanan lain macam ayam, daging, ais krim, buah2, kuih. Senang cerita macam-macam ada!.

So, aku bersama kawan-kawan iaitu Nasrul, Tengku Ammar, Ammar, Ezmeer, Faris dan Afiq sampai di Redwok dalam pukul 8 malam. (Nasib baik aku datang awal sikit untuk booking tempat. Tinggal satu ja tempat, yang lain dah ada reservation).  Malas nk cerita banyak sebab orang lain tak faham feel dia, so mai tgk gambar sket..

Ni fasa 1, ezmeer tak sampai lagi tapi pinggan-pingan 1st round dh  clear dh. Haha

Tengku Ammar dan Affiq tengah kuat lagi time nih.

Nasrul (kanan) ni badan kecik, makan kuat!! Tapi sembang nk jaga six pack. haha

Middle phase : Affiq senyum dh tak berapa nak iklas sebab perut penuh.

Faris sentiasa kuat menghadapi segala makanan dari awal sampai habis.

ordinary gay pose dari Faris..haha

Affiq stay macho dan Ammar still xkenyang2..haha

Tengok betul2 berapa banyak kerang dalam pinggan faris!!

Ni 1st round, tgk r mcm mana hasilnya..

Ketibaan YB Ezmeer.!!

Gay!

Kek yg aku mkn tuh sedap, yg dalam pinggan tu lagi sedap


Gambar ni ammar amek, xsure dia nk ambik gmbar ezmeer or gadis di belakang..hehe

come on mer!! Put your hands UP!!!!

Ezmeer dulu belaja tomoi, so influence tuh terbawak sampai time  makan

Tgk kek dalam pinggan tu betul2..sangat2 sedap!!

nasib baik tgn aku cover, faris tgh makan besar time nih...haha

Muka bernafsu lagi nih..

Mamat ni sumpah macho..kenyang tahap gaban pon still bole pose ala2 Kpop..haha

Ezmeer dh hilang kawalan kemanusiaan..ketam dh masok lam otak.

Ammar tewas di ranjang Redwok!! haha

Tgh berzikir.. Alhamdulillah!

Ni final product. Ni lpas 3 kali suro brader tuh clear pinggan. Kuat mkn sungguh!!!

Aku tewas di Redwok!! perut sumpah keras time ni.
Sesetengah orang anggap, makan macam ni tak berapa elok r. Firstly, orang akan cuba mkn sebanyak mungkin untuk pastikan bayaran tu setimpal dengan apa yang di makan. So, ramai yg terlampau kenyang. So akan buat ngantuk dan malas. Secondly, dalam usaha nk habiskan makanan tuh, ramai yang membazir. Ambik banyak tapi makan sikit ja. For your information, each 100g of food you wasted, you will be charged another RM10 ok!! Tapi alhamdulillah..kami x bazir langsung..nasib baik pinggan kami tak makan.

Tapi aku anggap ni sebagai satu keraian la sebab kami budak-budak Uniten dah habis exam so apa salahnya sambut. Bukan selalu pon. Apa-apa pon terima kasih kat kawan-kawan yang sudi join makan kat Redwok. Lepas ni Pulau Perhentian pulok deh!!! Sekian. Assalamualaikum.

1 comment:

  1. Gilaaaaaa weiiiii, aku yang kuat makan nie pon tewas kat situuuuu. haha

    ReplyDelete